دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

میمون‌ها ریاضیدان هستند

محققان طی مطالعه ای جدید دریافتند میمونها قادرند محاسبات ریاضی پایه را به صورت ذهنی انجام دهند. بر اساس این گزارش این جانداران می توانند به صورت ذهنی محاسبه کنند

میمون‌ها ریاضیدان هستند
جام جم آنلاین: محققان آلمانی با اجرای آزمایشی ساده ثابت کردند میمونها قادرند محاسبات ساده ریاضی را به صورت ذهنی انجام داده و از آنها نتیجه گیری کنند.

محققان طی مطالعه ای جدید دریافتند میمونها قادرند محاسبات ریاضی پایه را به صورت ذهنی انجام دهند. بر اساس این گزارش این جانداران می توانند به صورت ذهنی محاسبه کنند حتی اگر تعداد نقاط مورد محاسبه در نمایشگر رو به افزایش یا کاهش بگذارد و در عین حال بر اساس نتیجه محاسبه خود تصمیمگیری کرده و آن را اجرا کنند.

دانشمندان در دانشگاه توبینگن آلمان بر این باورند یافته آنها نشاندهنده اتصال محکم ریاضیات پایه با تکامل موجودات است. طی مطالعات انجام گرفته به تعدادی از میمونها آموزش داده شد تا بتوانند تعداد نقاطی به دو رنگ قرمز و آبی نمایش داده شده بر روی نمایشگری را شناسایی کرده و آنها را با تعداد نقاطی که با فاصله زمانی و پس از آزمایش اول نمایش داده می شوند، مقایسه کنند.

زمانی که نقاط قرمز در برابر چشم این جانداران به نمایش در می آمد، در صورتی که تعداد نقاط سری دوم از سری اول بیشتر بود، میمون باید دستگیره ای را می کشید و در صورتی که نقاط آبی نمایش داده شده در نوبت اول از نوبت دوم بیشتر بود میمون اجازه کشیدن دستگیره را داشت.

بر اساس گزارش تلگراف، نتایج این آزمایش نشان داد میمونهایی که به عنوان جایزه سیب یا آب میوه دریافت می کردند با دقتی برابر 90 درصد می توانستند در ذهن خود محاسبه کرده و در هنگام مشاهده پاسخ درست از خود عکس العمل نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد