دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

دایره المعارف دانش

وبلاگی متفاوت...

گران ترین غذاهای دنیا !

1. زعفران یکی از گران ترین اقلام غذایی جهان است. برای تهیه نیم کیلو زعفران باید از 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده کرد، یعنی حدوداً یک زمین فوتبال گل! قیمت خرده فروشی زعفران در جهان بسته به نوع از 1100 تا 11000 دلار به ازاء هر کیلوگرم متغیر است. زعفران در ایران هم قیمت بالایی دارد. قیمت هر کیلو زعفران از دو میلیون تومان تجاوز می کند.



 

ادامه مطلب ...

مستند Home: A Stunning Visual Portrayal of Earth

http://www.dl.vatandownload.ir/software/zz/ordibehesht89/17.2.89/zzz/mostanad%20.jpg

 بی اغراق می توان گفت در بین تمام فیلمهایی که در مورد طبیعت ساخته شده است این مستند از لحاظ جلوه های بصری و تصاویر نمایش داده شده از نقاط مختلف زمین بی همتا می باشد، تصاویری خیره کننده و بسیار بسیار دیدنی از سراسر جهان که هر بیننده ای را در جای خود میخکوب می کند. در واقع این فیلم انقلابی در صنعت ساخت مستند به حساب می آید. موسیقی متن بسیار زیبا که برگرفته از موسیقی های ملل مختلف دنیا از جمله کشور عزیز ما ایران است زیبایی این مستند رو دوچندان کرده است. در یک کلام می توان ادعا کرد که این مستند زیباترین مستند ساخته شده تا کنون در زمینه طبیعت می باشد.
"خانه"، فیلمی از Yann Arthus-Bertrand است که درباره خانه ی ما در کهکشان، یعنی زمین ساخته شده است. این فیلم بطور صد در صد شامل تصویربرداری هوایی از مکانهای مختلف کره زمین در 54 کشور دنیاست. در این مستند نشان داده می شود که تنوع زیستی برروی زمین چقدر زیاد است و بشر چگونه تعادل زیستی برروی این سیاره را تهدید می کند. این فیلم در 5 ژوئن سال 2009 همزمان در 181 کشور دنیا عرضه شد و رکورد سرعت پخش فیلم را در تاریخ سینما شکست.
تم سراسری این مستند بیان کنند چگونگی پیوند همه موجودات با زمین است و اینکه همگی با هم در یک توازن زیستی قرار دارند و نقش اساسی انسان را در برهم زدن این نظم نشان می دهد که چگونگی با انقلاب کشاورزی، توسعه صنعت نفت، آتش سوزیها و ... شکافی عظیم در این نظم جهانی بوجود آورده اند. در پایان نشان داده می شود که چگونه می توان با استفاده از انرژیهای تجدید پذیر، ایجاد پارکهای بیشتر، همکاری بین کشورهای مختلف در خصوص مسائل زیست محیطی و آموزشهای اضافی در راستای اصلاح وضع موجود حرکت کرد.

ادامه مطلب ...

دانلود مستند شگفتی های منظومه شمسی: انسجام از بی نظمی

http://www.dl.vatandownload.ir/software/zz/ordibehesht89/17.2.89/zzz/wonders-cover-1.jpg

نام مستند: انسجام از بی نظمی - Order out of Chaos
محصول: BBC Videos
سال انتشار: ۲۰۱۰
زبان: انگلیسی
مدت زمان: ۵۸ دقیقه
حجم: ۴۰۰ مگابایت
کیفیت: HDTV Rip Mkv
زیرنویس فارسی: دارد
خلاصه داستان: مستند شگفتی های منظومه شمسی شامل چندین فصل می باشد که در حال حاضر تنها فصل اول آن که دارای ۵ بخش است به نمایش در آمده است . این مستند در هر قسمت به یکی از شگفتی هایی که در منظومه شمسی قرار دارد می پردازد و موضوع این قسمت از مجموعه مربوط به چگونگی تشکیل منظومه شمسی و این عالم می باشد و  ...

ادامه مطلب ...

دانلود Adobe Creative Suite 5 Master با لینک مستقیم و رایگان

http://dl.vatandownload.ir/img/adobe-sutie-cs-5.jpg

بالاخره Adobe Creative Suite 5 Master منتشر شد !

دانلود مجموعه عظیم و بی نظیر شرکتی Adobe با نام Adobe Creative Suite 5 Master

دانلود با لینک مستقیم و رایگان - به همراه لینک خرید پستی -

Adobe Creative Suite Master Collection CS5 نام کاملترین مجموعه نرم افزاری شرکت Adobe میباشد که با دارا بودن تمامی نرم افزار های حرفه ای این کمپانی بزرگ در زمینه های طراحی گرافیکی ، طراحی وب ، میکس و مونتاژ فیلم کلیه نیاز های گرافیست ها و هنرمندان را برطرف میکند !

Adobe Creative Suite Master Collection CS5 که در بازارهای جهانی  2700 دلار امریکا قیمت گذاری شده است، نسخه کامل و نهایی این محصول را برای تمامی علاقمندان طراحی گرافیکی، طراحی وب، پویانمایی، میکس و مونتاژ ویدیویی و صوتی و همچنین ساخت فیلم،ارائه شده است.  

این مجموعه برای اولین بار در ایران  از دانش دانلود به صورت رایگان و با لینک مستقیم ارائه میشود . امیدواریم مورد پسند واقع شود .

نرم افزار های این مجموعه بی نظیر  :

- Adobe Photoshop CS5 Extended :
دهمین نسخه فتوشاپ با قابلیت کامل سه بعدی سازی در نسخه جدید Extended !

- Adobe Premiere Pro CS5 : جدیدترین نسخه از نرم افزار بسیار مطرح ویرایش ویدیویی و میکس و مونتاژ دنیا که پس از چند سال انتظار هواداران آن سرانجام در روز گذشته در تاریخ 2 ژولای 2007 رسما از سوی کمپانی Adobe عرضه شد !

- Adobe Flash CS5 Professional : جدیدترین نسخه از نرم افزار فوق العاده طراحی و پویانمایی دوبعدی و سه بعدی مطرح دنیا محصول کمپانی ماکرومدیا پیشین و محصول انحصاری کمپانی Adobe در حال حاضر که پیشرفت های چشمگیری در قیاس با نسخه های پیشین عرضه شده از سوی کمپانی ماکرومدیا کرده است !

- Adobe After Effects CS5 : جدیدترین نسخه از نرم افزار بسیار مطرح خلق ویدیو، تصاویر متحرک دیجیتالی و میکس و مونتاژ ویدیویی برتر دنیا که پس از چند سال انتظار هواداران آن سرانجام چندی پیش رسما از سوی کمپانی Adobe عرضه شد !


- Adobe Dreamweaver CS5
: جدیدترین نسخه از نرم افزار فوق العاده طراحی وب سایت محصول کمپانی ماکرومدیا پیشین و محصول انحصاری کمپانی Adobe در حال حاضر که پیشرفت های چشمگیری در قیاس با نسخه های پیشین عرضه شده از سوی کمپانی ماکرومدیا کرده است !

Adobe Fireworks CS5 :
ابزار فوق العاده کمپانی پیشین ماکرومدیا و Adobe کنونی برای پیشبرد سریع عملیات طراحی صفحات وب و ساخت مدل ها و نمونه های متععد برای بکار گیری در صفحات غنی اینترنتی .

- Adobe Acrobat 9.0 Professional Extended:
جدیدترین و قدرتمندترین نرم افزار PDF ساز دنیا محصول انحصار کمپانی Adobe !

- Adobe Illustrator CS5 : آخرین و قدرتمندترین ویرایش از یکی از قدیمی ترین و مطرح ترین نرم افزارها و مجموعه ابزارهای طراحی دنیا که به شما امکان خلق طرح های هنری و زیبا به اصطلاح ClipArt را با استفاده از ابزارهای خاص خود می دهد . ( اطلاعات کامل سایت سازنده در مورد این محصول )
- Adobe InDesign CS5 : جدید ترین نسخه از نرم افزار فوق العاده کمپانی Adobe برای طراحی تمامی محیط ها و مدیریت لایه های مختلف آنها . سازگاری کامل با تمامی نرم افزار قدرتمند طراحی Adobe Photoshop®, Illustrator®, Acrobat®, InCopy®, and Dreamweaver® ازویژگی های خوب این نرم افزاراست .


- Adobe Soundbooth CS5 : نرم افزار بسیار حرفه ای و قدرتمند ویرایش و میکس صوتی دنیا و جایگزین بسیار قدرتمند نرم افزار بزرگ پیشین Adobe Audition کمپانی Adobe که به یکی از بزرگترین نرم افزارهای ویرایش و میکس صوتی دنیا مبدل شده بود، و اکنون در نسخه جدید به Adobe Soundbooth CS5 تغییر نام داده است و ویژگی های متعدد و بیشماری را شامل می شود در سطح کلاس A جهانی در اختیار کاربر قرار می دهد

Adobe Contribute CS5
: ابزاری بزرگ برای به روز رسانی و ویرایش بسیار سریع و قدرتمند وب سایت ها و وبلاگ ها با استفاده از نرم افزارهای متعدد جانبی درونی اش .

Adobe Flash Catalyst CS5 :
نرم افزار جدید کمپانی آدوبی که ترکیب و تعاملی عالی میان ابر نرم افزارهای Adobe Photoshop, Illustrator و Fireworks را به ارمغان می آورد و مانند یک کاتالیزور بهترین نتایج را رقم می زند.

Adobe Flash Builder 4 Premium :
نرم افزار منحصر به فرد کمپانی آدوبی که پیشتر با نام Flex Builder شناخته شده بود و برای ساخت و توسعه ابزارهای مدرن و غنی تحت وب کاربرد دارد .

- Adobe Encore CS5 : نسخه جدید نرم افزار حرفه ای و بسیار قدرتمند Encore CS5 مختص ساخت فیلم و DVD های حرفه ای و درجه یک سینمایی و همچنین خلق و انتشار فیل با کیفیت های کلاس یک جهانی HD بر روی لوح های فشرده Blue-Ray !
 

.........

روش کرک :

اتصال خود را از اینترنت قطع کنید .

فایل hosts  را از مسیرC:\windows\system32\drivers\etc  با برنامه ی nodpad  باز کرده و متن زیر را به آخر آن اضافه کنید :

127.0.0.1 activate.adobe.com
127.0.0.1 practivate.adobe.com
127.0.0.1 ereg.adobe.com
127.0.0.1 activate.wip3.adobe.com
127.0.0.1 wip3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-3.adobe.com
127.0.0.1 ereg.wip3.adobe.com
127.0.0.1 activate-sea.adobe.com
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com
127.0.0.1 activate-sjc0.adobe.com
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com

بعد از save کردن پنجره را ببندید .

از سریال های زیر میتوانید استفاده کنید :

Serial:
1325-1558-5864-4422-1094-1126

1325-1558-5864-4422-1094-1126

1325-1958-5864-4422-1094-1178

... روش دوم :

فایل Activator در فولدر برنامه قرار دارد برای 0 کردن زمان برنامه .

این 2 روش تست شده است . باز هم امکان غیز فعال شدن وجود دارد که اگر روش های بهتری منتشر شد حتما برای کاربران قرار خواهیم داد .

 توجه داشته باشید در صورت  اشتباه انجام دادم مراحل کرک که  سریال های برنامه غیر فعال شود هنوز راه حلی برای فعال کردن دوباره ی آن هنوز ارائه نشده است . 

دوستانی هم که به صورت پستی خرید کرده اند در هفته ی جاری بعد از ارائه کرک های 100% محصول برای آن ها ارسال خواهد شد . چون هنوز  مدت کمی از انتشار این مجموعه میگزرد کرک های موجود امکان غیر فعال شدن دارند . بهترین راه کرک کردن در حال حاضر مراحل بالا میباشد .

ادامه مطلب ...

دانلود جدید ترین و بهترین کرک آفیس 2010 -100 % تست شده

http://dl.vatandownload.ir/img/Microsoft-Office-Professional-Edition-2010.jpg


دانلود جدید ترین و بهترین کرک  آفیس 2010  -100 % تست شده

برای ورژن های 32 و 64 بیتی

بعد از انتشار آفیس 2010 کرک های زیادی برای این برنامه منتشر شد ولی اکثر آنها مشکلاتی را برای کاربران به وجود آوره بود و یا در یک بازده زمانی جواب داده است  . پست  دانلود آفیس 2010 نیز در سایت وطن دانلود با بازدید بیش از 70 هزار بازدید داشت ولی تعدادی از کاربران با کرک های موجود مشکلاتی را داشتند . بر آن شدیم که آخرین کرک این نرم افزار را که 100% تست شده میباشد برای دانلود کاربران دانش دانلود قرار دهیم . امیدواریم مورد پسند واقع شود .

ادامه مطلب ...

دانلود دیسک نجات ( دیسک بوت ) آنتی ویروس NOD32 - آپدیت May 201

http://dl.vatandownload.ir/img/esad.jpg

دانلود دیسک نجات  ( دیسک بوت ) آنتی ویروس NOD32  - آپدیت May 2010

(بخش ویژه دانش دانلود )

نصب آنتی ویروس برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم مناسب است ولی اکثر آنتی ویروسها برای تمیز کردن یک سیستم آلوده به ویروس خوب عمل نمی کنند. از این رو ابزاری برای اسکن سیستم در حالت بوت و درحالی است که هیچ فایل ویندوز run  نیست , کارایی فوق العاده بالایی دارد و تقریبا تمامی ویروس های شناسایی شده را از بین می برد.

وقتی یک ویروس در یک سیستم به حدی نفوذ کرده باشد که آنتی ویروس تحت ویندوز نتواند با آن مقابله کند باید از راه دیگری وارد شد و آن استفاده از دیسک اسکن بوت است. به دلیل اینکه در حالت بوت فایلها توسط سیستم عامل در حال استفاده نمی باشند تمیز کردن آنها راحت تر صورت می گیرد.



ویژگی های این
نرم افزار:


- امکان اجرا از طریق بوت و اسکن سیستم
- شناسایی پارتیشن های ویندوز و اسکن آنها
- امکان آپدیت در حالت بوت در صورت اتصال به اینترنت  یا DHCP در شبکه
- امکان به روز شدن از طریق اینترنت قبل از اسکن سیستم
- دارای تنظیمات مختلف جهت اسکن
- امکان شناسایی پارتیشن های FAT و NTFS

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار های اصلی آفیس 2010 - با حجم 600 مگابایت

ویژگیهای Office 2010 :

- رابط کاربری متحول شده
- جایگزینی با نرم افزار
Microsoft Works
- دارا بودن امکان
Text To Speech
- بهینه شدن ریبون نرم افزار و زمینه آن
- ابزار حذف پس زمینه
- اضافه شدن سبک نامه نگاری
- جایگزینی
Word 2007 Equation با MS Equation 3.0 در تمامی نرم افزارها
- اضافه شدن
Templates های جدید و هوشمند
- افکت های جدید کار با متن و عکس
- امکان عکس گرفتن و فیلم گرفتن از صفحه

 

این مجموعه شامل :

Microsoft Word 2010Microsoft Excel 2010
Microsoft Outlook 2010
Microsoft PowerPoint 2010
Microsoft Access 2010
Microsoft InfoPath 2010
Microsoft Communicator
Microsoft Publisher 2010
Microsoft OneNote2010
Microsoft SharePoint Workspace 2010
Applications Microsoft Office for Web

http://dl.vatandownload.ir/img/of-2010.jpg

دانلود نرم افزار های اصلی آفیس 2010 با حجم 600 مگابایت !!  به صورت رایگان و لینک مستقیم
(بخش ویژه وطن دانلود )

همانطور که میدانید آفیس نیز مانند اکثر محصولات شرکت میکروسافت  در چند ورژن برای کاربران مخصوص به خود ارائه میشود ( enterprise , basic , ultimate ,... ) . چندی پیش سایت وطن دانلود مجموعه کامل آفیس 2010 را به عنوان اولین وب سایت ایرانی بدون دستکاری و ادیت  برای دانلود قرار داد که بیش از 70 هزار دانلود داشت . ولی خیلی از کاربران به دلیل حجم بالا فایل ها نتوانستند آن را دانلود کنند . بسیاری از کاربران درخواست برنامه های اصلی را با حجم کمتری داشتند که بتوانند روی  CD  رایت کنند . 
یکی از ورزن های آفیس 2010 که شرکت میکروسافت ارائه داده است مخصوص کاربرانی میباشد که از نرم افزرا های عمومی و اصلی آفیس استفاده میکنند. اکثر کاربران فقط از آفیس برای استفاده از برنامه های  word یا excel  یا ..  استفاده میکنند و نیازی به سایر برنامه های آفیس ندارند .
امروز دانش دانلود مجموعه اصلی ترین برنامه های آفیس 2010 را با حجم 650  مگابایت برای دانلود آماده کرده است .

توجه : مجموعه ی کامل آفیس 2010 و AdobeSuite CS5  را  تعدادی از سایت های نرم افزار  ایرانی با  هدف گرفتن هزینه از کاربران  با حجم خیلی کمتر از  حجم واقعی برای دانلود یا فروش  قرار داده اند که اکثر این سایت ها یا مجموعه را به صورت کامل قرار نداده یا  با دستکاری در سورس برنامه و زیپ کردن به روش های غیر حرفه ای حجم فایل ها را کم کرده اند و بعد از نصب مشکلاتی را برای کاربران به وجود خواهد آورد . اگر قصد دریافت این 2 مجموعه ی عظیم را دارید فریب این جملات تبلیغاتی را نخورید . میتوانید کامل ترین ورژن را در دانش دانلود به صورت رایگان دریافت کنید .

ادامه مطلب ...

مرگبارترین زلزله در تاریخ بشر

23 ژانویه سال 1556 مرگبارترین زلزله تاریخ بشر در ایالت شانسی (شان شی، شان هسی) چین روی داد و 800 هزار تا یک میلیون نفر را کشت. این زلزله در قسمت کوهستانی این ایالت که شمال آن را صحرای شن فرا گرفته است روی داده بود. جاده ابریشم از شهر «شیان» در همین ایالت آغاز می شود. همین زلزله سبب شد مسلمانان که در آن ایالت چین به «هونی» ها معروف بودند از آنجا مهاجرت کنند

کشف قبیله‏ای ناشناخته و ابتدایی در آمازون

اعضای یک گروه باستانشناس توانست قبیله ای سرخ پوست را درمنطقه ای از جنگل های بکر آمازون کشف کند.

به گزارش البرز هواپیمای اکتشافی این گروه باستانشناس درحال عکسبرداری از جنگلهای آمازون متوجه قبیله ای میشوند که تاکنون با انسان برخورد نکرده اند.
اعضای این قبیله با حرکات متعدد هواپیما دربالای سرخود به سمت آنها نیزه وتیرپرتاب میکردند.

(مردان جنگجوی این قبیله رنگ پوست خود را قرمز و زنان جنگجو پوست خود را سیاه کرده اند).

این کشف که توسط متخصین تیم کشف تمدن های گمشده صورت گرفته مورد توجه جدی مقامات رسمی برزیل قرار گرفت .

یکی از متخصین این گروه می گوید: ما پروازهایی در این مناطق داشتیم، و در نهایت توانستیم از آنها، خانه هایشان و زندگی شان عکس هایی تهیه کنیم، توانستم ثابت کنیم که آنها وجود دارند.

این قبیله از هواپیما تیم کشف خود، با پرتاب نیزه و تیر و کمان استقبال کرده اند!!

دولت برزیل هم این کشف را مهم دانسته و معتقد است که این کشف قادر به اثبات موضوع مهمی شد، چرا که تاکنون فقط حدس هایی در مورد وجود این قبایل زده می شد.

طبق تخمین هنوز در حدود صد قبیله و نژاد ناشناخته در جهان وجود دارند که در حدود نیمی از آنها در جنگل های آمازون و در نزدیکی مرز برزیل و پرو بسر می برند.
متاسفانه حیات این قبایل بشدت توسط قاچاقچیان چوب مورد تهدید واقع شده است.






ادامه مطلب ...

کشف سردترین جرم کیهانی در خارج از منظومه خورشیدی

کشف سردترین جرم کیهانی در خارج از منظومه خورشیدی

گروهی بین المللی از اخترشناسان در دانشگاه هرتفوردشایر موفق به یافتن جرمی کیهانی شده اند که شاید سردترین جرم فروستاره ای باشد که تا به حال در خارج از منظومه خورشیدی کشف شده است.
 این محققان با استفاده از تلسکوپ فروسرخ انگلستان موفق به شناسایی این جرم که از جنبه ساختاری به عنوان یک کوتوله قهوه ای شناخته می شود شده اند.

 آنچه باعث شگفتی اخترشناسان شده است رنگهای عجیب این جرم کیهانی است که متناسب با طول موجی که از طریق آن رصد انجام گیرد گاهی چهره ای سرخ و گاهی چهره ای آبی رنگ به آن می بخشد.

 نام این جرم SDSS1416+13B بوده و در مداری وسیع در اطراف کوتوله قهوه ای درخشانتر و داغتری قرار گرفته و تنها امکان مشاهده آن در نور فروسرخ وجود دارد.

 این دو جرم در فاصله 15 تا 50 سال نوری از زمین قرار دارند که از بعد اخترشناسی فاصله ای بسیار نزدیک محسوب می شود. همچنین حرارت این جرم در حدود 200 درجه سلسیوس تخمین زده شده است.

 این جرم کیهانی برای اولین بار توسط بن برنینگهام از دانشگاه هرتفوردشایر شناسایی شد که به گفته وی ابتدا این کوتوله قهوه ای در طیف فروسرخ نسبت به دیگر کوتوله های قهوه ای در رنگ آبی کمرنگ تری دیده می شد.

 سپس تلسکوپ سابورو آن را نوعی جرم به نام کوتوله های T معرفی کرد که در اتمسفر آن مقادیر زیادی متان یافته می شود.

 در نهایت دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر SDSS1416+13B را در طول موج طولانی تری مورد بررسی قرار دادند و دریافتند در این طول موج این جرم سرخ ترین کوتوله ای است که تا کنون مشاهده شده است.

 کوتوله های قهوه ای که بسیار کوچکتر از آن هستند که بتوانند ستاره باشند، اجرامی کوچکتر از ستاره ها و بزرگتر از سیاره های گازی مانند مشتری هستند که به دلیل حرارت پایین از نور کمی برخوردار بوده و در نور مرئی بسیار کمرنگ دیده می شوند.

سردترین پایتخت‌های جهان

اکونیوز: روی صحبت این گزارش، شهرهای سرد جهان است. شهرهایی که علاوه بر سرد بودن پایتخت کشورهای خود نیز محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب ...

سردترین جای زمین کجاست؟

سردترین جای زمین کجاست؟

دانش  - سردترین نقطه ثبت شده زمین، ایستگاه وستوک در قطب جنوب زمین با دمای 89.2 – سانتی‌گراد است، اما پژوهشگران نقاط دیگری از قطب را شناسایی کرده‌اند که دمای آنها به 100 درجه سانتی‌گراد زیر صفر نیز خواهد رسید.

فاطمه محمدی‌نژاد: ایستگاه وستوک در قطب جنوب در حال حاضر عنوان سردترین نقطه جهان را با خود یدک می‌کشد. در 21 جولای 1983 / 30 تیر 1362 که مقارن با پایان اولین ماه زمستانی نیم‌کره جنوبی زمین بود، دمای این منطقه 89.2 درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام شد. اما در صورت غالب شدن هوای سرد واقعی در این منطقه، دمای هوا سردتر از این نیز می‌تواند باشد، به‌طوری‌که طبق تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها حداقل دما تا 96 درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

به گزارش نیوساینتیست، جان ترنر، عضور گروه تحقیقاتی انگلیسی قطب جنوب و همکارانش، شرایط آب‌وهوایی این منطقه را در مورد این کاهش شدید دما بررسی کرده و متوجه شدند این افت دما به علت جریانی گردابی در جو است که در نزدیکی ایستگاه وجود دارد. ترنر در این رابطه گفت: «این گردباد، ایستگاه را در بر گرفته و اجازه ورود موج هوای گرمی را که غالبا از سوی اقیانوس حرکت می‌کند، نمی‌دهد». پس از این یخبندان بزرگ، دمای هوا در عرض یک روز تا 20 درجه افزایش پیدا کرد.

ترنر خاطرنشان کرد اگر سرعت باد کمتر بود و حلقه‌ها در وسط ایستگاه متمرکز شده بودند، ممکن بود دما تا 6 درجه دیگر یا بیشتر افت کند. اما محققان معتقدند سردترین نقطه زمین ممکن است در نزدیکی گنبد آرگوس قرار داشته باشد. در این مکان، ارتفاع بیشتر به معنای افت دما تا 100- سانتیگراد است. به گفته ترنر، درک نوسانات دما برای تحلیل گزارش‌های ضخامت یخ در قطب جنوب اهمیت زیادی دارد.

بزرگترین قایق خورشیدی دنیا با مساحت ۵۰۰ متر مربع



solar-boat-narenji-ir.jpg

اگر اهل فیلم و سینما باشید، ممکن است که فکر کنید می خواهیم درباره قایق کوین کاستنر در فیلم دنیای آب صحبت کنیم. اما این عکس، PanetSolar بزرگترین قایق خورشیدی است که ۱۳ ماه برای ساخت آن وقت گذاشته شده است. اگر چه این قایق با طول ۳۱ متر و عرض ۱۵ متر و ارتفاعی حدود ۷.۴ متر، نتوانسته است عنوان بزرگترین قایق را برای خود به ثبت برساند. اما با این مشخصات، عنوان بزرگترین قایق خورشیدی دنیا را به خود اختصاص داده است‫.‬

 

پلانت سولار به طور رسمی در آوریل امسال به آب انداخته خواهد شد، اما اولین تور دور دنیای آن تا سال ۲۰۱۱ به تعویق افتاده است‫.‬ تصویر زیر، مسیر اولین تور این قایق را نشان می دهد. ما که امکان استفاده از این تور هیجان انگیز را نداریم. اما اگر شما تصمیم دارید به دور دنیا سفر کنید، فرصت قابل تاملی است.

نام یک شهر در آمریکا به “گوگل” تغییر یافت!

به گزارش فارنت به نقل از پی‌سی‌ورلد مقامات شهر توپکا در ایالت کانزاس آمریکا اعلام کردند برای جلب نظر گوگل در موضوع آزمایش طرح اینترنت فوق سریع این شرکت در چندین شهر به طور آزمایشی، این شهر در ماه مارس نام خود را به گوگل تغییر خواهد داد.
این تغییر نام اگر چه به طور غیررسمی صورت می‌گیرد اما شورای شهر توپکا در جلسه روز دوشنبه خود بیانیه‌ای رسمی را منتشر کردند که در آن شهردار “بیل بونتن” اعلام کرده است که این شهر در ماه مارس به نام گوگل تغییر نام خواهد داد.

وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که اقدام مقامات شهر توپکا در تغییر نام این شهر به گوگل باعث آن شود تا این شهر در دیدگاه مقامات گوگل از دیگر شهرها متمایز شود.
بسیاری از شهرهای آمریکا در تلاشند تا هر چه سریعتر به شبکه فیبر نوری فوق‌العاده سریع گوگل که قرار است یکصد برابر سریع‌تر از استانداردهای کنونی آمریکا باشد، بپیوندند.
شرکت گوگل اعلام کرده است که قصد دارد شبکه باند عریض و فوق‌العاده سریع  خود را در چندین شهر آمریکا به صورت آزمایشی به اجرا بگذارد.

بهادر و وروجک به نام دل به دل تو بستم

آلبوم جدید , شاد و بسیار زیبای بهادر و وروجک به نام دل به دل تو بستم با دو کیفیت

( تنظیم : سعید سام , Tehran2M / پیشنهاد میکنیم دانلود کنید)

ادامه مطلب ...

دو آهنگ جدید و شاد (سکینه و همینجوری) با صدای بهادر و وروجک

دو آهنگ جدید و شاد (سکینه و همینجوری) با صدای بهادر و وروجک با دو کیفیت

( تنظیم : سعید سام و میلاد صادقی )

ادامه مطلب ...

آهنگ جدید , شاد و زیبای بهادر و وروجک به نام تو یه چیز دیگه ای

آهنگ جدید , شاد و زیبای بهادر و وروجک به نام تو یه چیز دیگه ای  با دو کیفیت

| ویدئو این آهنگ در شبکه ایران موزیک در حال پخش می باشد |



 

ادامه مطلب ...

آرمین نصرتی

آهنگ جدید , شاد و فوق العاده زیبای آرمین نصرتی به نام پری و ماری , با دو کیفیت

( مرکز پخش کمپانی آریا رکوردز / آهنگ و تنظیم : آرمین نصرتی / خواننده میهمان : پیونا )

آهنگ جدید , شاد و فوق العاده زیبای آرمین نصرتی به نام پری و ماری

ادامه مطلب ...

آلبوم یک اتفاق خوب سعید مدرس

آلبوم یک اتفاق خوب سعید مدرس 

 

(ببخشید تصویر موجود نمی باشد)

  در ضمن این آلبوم به صورت مستقیم از سایت سعید مدرس می باشد.

ادامه مطلب ...

آلبوم جدید و بسیار زیبای ایمان خسروی به نام رادیکال صد , با چهار کیفیت

( آهنگ و ترانه : ایمان خسروری , طاها عباسی / تنظیم : طاها عباسی  )

آلبوم جدید و بسیار زیبای ایمان خسروی به نام رادیکال صد

ادامه مطلب ...

مهدی مقدم

آهنگ جدید و بسیار زیبا از مهدی مقدم با نام عاشقت شدم | با 2 کیفیت متفاوت

.:. مهدی مقدم - عاشقت شدم .:.


ادامه مطلب ...

سعید آسایش

آهنگ جدید ، فوق العاده زیبا و شاد از سعید آسایش با نام ضیافت | با 2 کیفیت متفاوت

( آهنگ : سعید آسایش / تنظیم : سهیل هایدن )

.:. سعید آسایش - ضیافت .:.


ادامه مطلب ...

فرزاد فرزین

ورژن جدید و فوق العاده زیبای آهنگ دونه دونه با صدای فرزاد فرزین

با دو کیفیت متفاوت


ادامه مطلب ...

مجید یحیایی

آهنگ جدید و بسیار زیبای مجید یحیایی به نام دنیامی تو

با دو کیفیت متفاوت


ادامه مطلب ...